Dwars door Brugge 2016

Schoolkinderen on the run. Photo credits: Ouderraad Stedelijke Basisschool.
Loopplezier verzekerd in een zomerse editie van Dwars door Brugge. Ik had acht weken meegetraind met de schoolkinderen van de Stedelijke Basisschool Sint-Michiels. Nu was het uur van de waarheid aangebroken voor de kinderen. Vijf kilometer lopen bij een temperatuur van bijna 28°C. No sweat, no glory. Het werd een groot succes, alle kinderen van de school bereikten de finish en kregen hun welverdiende medaille. Zelf nam ik de snelste jongens van het zesde leerjaar op sleeptouw. Tempo was verrassenderwijs goed genoeg voor een top-10 in mijn eigen leeftijdscategorie. Dikke pluim aan iedereen van het team! Bijzonder trots ook op mijn twee dochtertjes die allebei vlot uitliepen ondanks de drukkende warmte. De Brugse Zot smaakte mij  na afloop des te meer.